Monday, January 3, 2011

AKU KEGUGURAN

           Dalam keseronokan aku ingin menimang cahaya mata...aku di duga tuhan....tanggal 1/1/11 aku sakit pinggang...aku rehat untuk tidur...masa aku tidur,aku didatangi arwah ibu tersayang...dia usap perut ku...aku tersedar dari tidur...aku bangun nak buang air kecil....Ya Allah...darah melimpah keluar dengan banyak nyer...aku rasa nak pitam...aku jerit panggil suami ku...darah lebih laju keluar dari air kencing ku...aku ketakutan...
           Aku di scan...janin memanjang menghala keluar rahim.... aku diberi penerangan yang aku akan gugur....masyaallah...nak pitam aku rasa...aku diberi ubt tahan sakit...hampir 4 jam aku kesakitan,sama macam org nak beranak....aku rasa darah keluar mencurah laju...xlama kemudian keluar seketul dari rahim aku,,,ape tu?  aku intai...rupanya janin x pecah keluar lengkap bersama karung dan air ketubannya....maka keguguran lah aku hari itu...
            Aku berada di hospitan selama 2 hari...dalam kesedihan yang aku alami ini membuatkan aku rasa terkilan dengan kehilangan anak yg pertama....aku tenangkan hati...aku berdoa agar Allah beri aku kekuatan...mungkin ada hikmah disebaliknya...aku pasrah....aku redho.....


No comments:

Post a Comment